סמארט פור לייף מכירות וקשרי לקוחות זאת לא עוגיה, זו ארוחה!
שלום גולשים יקרים, אנא השאירו את מספר הטלפון ואת הפרטים בטופס על מנת לרכוש את העוגיות או לשאול שאלה!
Send

 054-5646510   drorsmart@gmail.com

מינרל המגנזיום וחשיבותו



מינרל המגנזיום וחשיבותו

Posted by
מגנזיום מהווה מרכיב משמעותי בפעילותם של כ-310 תהליכים חשובים בגוף כגון: שמירה על בריאות העצמות, מניעת עצירות, שמירה על לחץ דם תקין  ועל פעילות תקינה של כיווץ השרירים ותפקוד הלב. 
 
 
באופן טבעי קיימים בגוף מעל ל-20 גרם מגנזיום. כ-10 גרם נמצאים בעצמות, כ-4 גרם בשרירים, כ-4 גרם בתאי הדם וברקמות הגוף השונות ורק כ-2 גרם מגנזיום נמצאים בדם. 
 
 
צריכת המגנזיום בפועל בישראל העומדת על 200-300 מ״ג ליום אינה מספקת. הכמות המומלצת לגברים היא כ-400 מ״ג ולנשים כ-300 מ״ג. יתר על כן, חשיפה לחום הגורם לאיבוד מגנזיום בזיעה, מצבי לחץ ומתח הגורמים לאיבוד מגנזיום בשתן בשל העלייה ברמת האדרנלין – גורמים למחסור גדול יותר במגנזיום לגופינו. 
 
  
מחסור במגנזיום עלול לגרום לסימנים כמו כאבי ראש, עייפות, בחילות והקאות וירידה בתאבון. תופעות נימול, מצב רוח ירוד, עצבנות, שינויים בלחץ הדם, שינויים בתפקוד קוגניטיבי, בעיות זיכרון והפרעות בקצב הלב עלולים גם הם להיווצר ממחסור במגנזיום.הבעיה היא כי סימנים אלו עלולים להתרחש בכל מיני מצבים בריאותיים ולאוו דווקא ממחסור במגנזיום. 
 
 
בקרב הנוטלים מגנזיום באופן סדיר, מעידים מחקרים על שיפור באיזון לחץ הדם, הסדרת קצב הלב, ירידה ברמת הכולסטרול הרע ועלייה ברמת הכולסטרול הטוב. בנוסף, המגנזיום מונע היווצרות קרישי דם העלולים לגרום לטרומבוזות, אוטם שריר הלב ושבץ מוחי. גם במקרים של מיגרנות הנגרמות ממתח נפשי או פיזי יכול המגנזיום לעזור. 
 
 
מזונות העשירים במגנזיום הם: ירקות ירוקים כתרד וברוקולי. קטניות כאפונה, שעועית, אגוזים, שקדים ודגנים מלאים.מוצרי סויה, בעיקר ערמונים, אגוזי קשיו ואגוזי ברזיל, סובין, נבט חיטה, דוחן, אורז חום, אבוקדו ומישמש מיובש. לא כל המגנזיום שאנו צורכים נספג בגופינו וכמות הספיגה משתנה בהתאם למזונות נוספים שאנו אוכלים.
 
 
צריכת כמויות גדולות מאוד של מגנזיום עלולה להזיק לבריאותינו ולגרום לתופעות לוואי כמו קצב לב לא סדיר, לחץ דם נמוך, בחילות, הקאות, שלשולים, בלבול ותרדמת.
 
 
תוסף מגנזיום מומלץ הינו מגנזיום ציטראט הקשור לחומצה ציטרית – מאפשר ספיגה מרבית בגוף, ומתאים במיוחד לאנשים מבוגרים ואנשים עם הפרעות במערכת העיכול, המונעות ספיגה של מגנזיום.
  
 
המגנזיום חשוב בקרב ספורטאים כתוצר מתפקידיו השונים בגוף, ביניהם ייצור אנרגיה בגוף, הרפיית שרירים ומניעת התכווציות. בנוסף יש איבוד מגנזיום מוגבר בהזעה ובשתן כתוצאה מאימונים אינטנסיביים ויש חשיבות להחזיר את הכמויות שאבדו.
 
 
מחסור במגנזיום עלול לפגוע בתפקוד אנזימים החיוניים לביצוע פעילות גופנית. נמצא קשר בין מחסור במגנזיום ויותר התכווצויות שרירים לאחר אימונים וביצועים נמוכים. מחקרים הראו כי לאחר נטילת תוסף מגנזיום, הייתה עלייה בכוח חוזקו של השריר.