סמארט פור לייף מכירות וקשרי לקוחות זאת לא עוגיה, זו ארוחה!
שלום גולשים יקרים, אנא השאירו את מספר הטלפון ואת הפרטים בטופס על מנת לרכוש את העוגיות או לשאול שאלה!
Send

 054-5646510   drorsmart@gmail.com

תזונה ללא גלוטן



תזונה ללא גלוטן

Posted by

תזונה ללא גלוטן עלולה לגרום לחוסרים בסיבים תזונתיים, סידן, ויטמינים מקבוצת B, ואבץ וזאת כתוצאה מהימנעות מדגנים שונים. תזונה זו נכפית על חולי צליאק הסובלים מאלרגיה חמורה לגלוטן. סיבה נוספת להימנעות ממזונות עם גלוטן הן דיאטות טרנדיות שונות משונות הטוענות שגלוטן מזיק לבריאות. 

ניתן בכל זאת להימנע מגלוטן ולהישאר בריאים באמצעות אכילת המזונות הבאים: 

קינואה
מיוצרת בעיקר בארצות הברית, בוליביה ובפרו וידועה אלפי שנים. הקינואה היא זרעון והיא עשירה בסיבים, ברזל, אבץ, מגנזיום ומכילה את כל חומצות האמיניות החיוניות. ערכיה התזונתיים עשירים ומגוונים והיא מומלצת מאד כמזון בריאותי. 
 
 
כוסמת
ערכיה התזונתיים דומים לקינואה רק עשירה פחות בחלבון ודלה יותר בשומן בהשוואה לקינואה. יש לה טעם וריח דומיננטיים.

  
קטניות
עשירות בחלבונים, פחמימות, סידן, ברזל, וסיבים תזונתיים ודלות בשומן. בשילוב עם דגנים יכולות להחליף את מוצרי הבשר בתזונה הצמחונית. מלבד עדשים, אפונה יבשה המכילה ויטמין A משתלבת מצוין עם אורז, שעועית לבנה עשירה במיוחד בסידן, וגרגירי חומוס עשירים במיוחד בחלבון.
 
בטטה
ירק שורשי הנחשב לפחמימה. עשירה בבטא קרוטן ממשפחת הקרוטינואידים הידועים כנוגדי חמצון. מכילה מגוון ויטמינים ומינרלים ובהשוואה לתפוח אדמה מכילה פחות קלוריות, יותר סיבים ובעלת ערך גליקמי נמוך יותר המשביעה יותר. 


אורז בסמטי
דגן בעל גרגרים ארוכים וצרים עם ארומה מבושמת, מרקם רך וטעם עדין שמקורו בהודו.  יתרונו, בהשוואה לסוגי אורז אחרים, הוא ערכו הגליקמי הנמוך. אכילתו מאפשרת שובע ארוך יותר ומומלצת בקרב האוכלוסייה הסוכרתית.
  
 
גרנולה ביתית
עשויה מפצפוצי אורז.ארוחת בוקר מעולה בשילוב יוגורט, פרי ומנת גרנולה 3-4 כפות. מכילה חלבון, חומצות שומן בלתי רוויות, סידן, מגנזיום, ברזל וסיבים תזונתיים.

 
שומשום מלא
שומשום מלא עשיר בחומצות שומן בלתי רוויות, חלבון, סיבים תזונתיים, סידן וברזל וניתן לשלב אותו בכמעט כל מאכל.


קמח תירס צהוב
קמח תירס הינו בחירה מעולה כתחליף לקמח חיטה. הוא עשיר בחלבון, סיבים תזונתיים ומינרלים.

 
אטריות אורז
אטריות האורז עצמן אינן עשירות בויטמינים ומינרלים אך מכילות מעט חלבון וסיבים תזונתיים. ניתן להכין רוטב עם שלל ירקות וכך להקפיץ את הערך התזונתי של המנה.